Nepstupn dokument, nutn pihlen
Input:

Gyomrost kapott a nyíltvégű lízing

2018.02.22, , Forrás: Verlag Dashöfer (http://www.dashofer.hu)

A személygépkocsi kapcsán a cégek számára népszerű vásárlási mód a nyílt végű pénzügyi lízing. Az üzleti felhasználás esetén az áfa levonható, a kamat pedig leírható a társasági adóból, ami igencsak vonzóvá teszi ezt a konstrukciót. Mi történne, ha végül maga a cég venné meg a járművet? Eddig nem volt gyakorlat ilyen esetben a szerződés adásvétellé való átminősítése…

A lízingcégek rendszerint olyan konstrukciókat kínálnak, amely nem követi a piaci értéket: a kezdő részlet magas, az időszak végén a maradványérték pedig alacsony!

Az Európai Unió Bírósága (EUB) a C-164/16 ítéletében rámutatott, hogy a nyíltvégű lízinget termékértékesítésként kell kezelni akkor, ha az abban szereplő maradványérték (mint vételi ár) értéke olyan alacsony, hogy valódi döntéshelyzetet nem teremt a lízingbevevőnek, arra nézve, hogy él-e a vételi szándékával.

A konkrét esetben a havonta esedékes részletek a jármű vételárának kb. 60%‑át tette ki, a finanszírozási költséget is beleértve. Amennyiben a járművet használó személy gyakorolni kívánta a járműre vonatkozó vételi opciót, akkor körülbelül a vételár 40%‑át kellett megfizetnie. Ez a „megváltási” összeg a jármű szerződés megszűnésekor képviselt becsült, átlag maradványértékével egyenlő. A szerződés lejárta előtt három hónappal lehetőséget biztosítottak az ügyfél számára az opció gyakorlására, a bérlők fele élt is ezzel a lehetőséggel.

A lízing jelentheti a jármű beszerzését, de annak a tárgyi eszközként való hosszú távú bérlését is. A nyílt végű lízing esetén a szerződésben

 

Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: ide. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.